Her finder du en oversigt over nyheder fra Politiforbundet.

• Skjorte

Den seneste psykiske trivselsmåling i dansk politi viser, at antallet af politifolk, der melder sig syge på grund af det psykiske arbejdsmiljø, er steget i samtlige politikredse. - Alarmklokkerne bør bimle og bamle hos ledelserne, lyder det fra faglig sekretær på arbejdsmiljøområdet i Politiforbundet, Louise Heiberg.

• Arbejdsmiljø

Andelen af førstegangssamtalerne i Psykologtjenesten, der skyldes ”arbejdsmiljø og arbejdspres”, er steget. Også selve antallet af psykologsamtaler er steget. Stærkt bekymrende, siger Ole Sønder, Politiforbundets politisk ansvarlige for arbejdsmiljø.

• OK24

OK24

Aftaleresultatet for OK24 er nu blevet vedtaget, og det får betydning for Politiforbundets medlemmer. Der kommer således generelle lønstigninger på 7,4 procent over de næste to år.

• Heino Kegel
    Leder

I alt for mange år har vi oplevet en høj grad af detailstyring, brandslukning, oprydning og hovsa-løsninger frem for at investere i gode og langsigtede løsninger i dansk politi.

• Uniform_ærme

Dom

Politiforbundet har på vegne af PTSD-ramt og afskediget medlem vundet en principiel sag i Højesteret. Dommen betyder, at man godt kan få udbetalt forskud på sit sikre erhvervsevnetab, selvom man modtager ledighedsydelse. En praksis Arbejdsmarkedets Erhvervssikring ellers har afvist.

• Politifolk vinder arbejdsmiljøpris

Louise Heiberg og Kasper Hvas har vundet Studenterprisen 2024 for årets bedste opgave om arbejdsmiljø.

• OK24

OK24

Politiforbundets Hovedbestyrelse anbefaler et ja til det samlede aftaleresultat for OK24, efter de lokale forhandlinger om en organisationspulje nu også er forhandlet på plads.

• Heino Kegel
    Pressemeddelelser

Klage

Politiforbundet har sendt en klage til Pressenævnet over DR’s dokumentar ”Forfulgt af politiet?”. Det sker efter nye afsløringer af, at der er blevet manipuleret med flere sekvenser i dokumentaren. ”Det er dybt rystende og på ingen måde acceptabelt”, lyder det fra Politiforbundets formand, Heino Kegel.

• politifolk

Klage

På vegne af 13 politifolk ved Sydøstjyllands Politi indgiver Politiforbundet hermed en klage til Pressenævnet. Det er Politiforbundets vurdering, at DR's dokumentar ”Forfulgt af politiet?” overtræder "Retningslinjer for god presseskik".

• kredsskifte

Ønskerunder

Politiforbundet har gennem flere år presset på for at få et bedre og mere gennemsigtigt system for de kolleger, der ønsker at skifte politikreds. Det er nu på trapperne. – Det vil ikke imødekomme alles ønsker om et kredsskifte. Men det er et skridt på vejen til mere klarhed om, hvor tæt man er på sin ønskekreds, og der vil blive oftere muligheder for at skifte kreds, lyder det fra Per Svanegaard, der er Politiforbundets politisk ansvarlige på området.