Ny formand for Østjyllands Politiforening

Heino Kegel er valgt som ny formand for Østjyllands Politiforening.
39-årige Heino Kegel blev tirsdag valgt som ny formand for Østjyllands Politiforening. Det skete efter et kampvalg om formandsposten.
  11/1/2017

Ønsket om mere ”kant” og en mere synlig profil, såvel internt som eksternt, betyder, at Østjyllands Politiforening skifter formand. Formand siden 2013, Peter Jørgensen, blev tirsdag væltet på foreningens generalforsamling til fordel for Heino Hegel, der netop gik til valg på at give politiforeningen mere ”kant” og synlighed.

- Det er slet ikke fordi, vi nu skal til at melde os ud af samarbejdet med ledelsen eller noget. Det handler mere om at sige fra lidt før, hvis man kan se, at forhandlingerne alligevel vil føre til en ledelsesbeslutning, som foreningen ikke kan være med til. Desuden efterspørger medlemmerne en mere synlig politiforening, så de blandt andet kan se, hvad de får for deres kontingentkroner, siger Heino Kegel.

Han er politiassistent, 39 år og – indtil i dag – sagsleder i Østjyllands Politi. Han har en fortid i beredskab, lokalpoliti og som hundefører, og så har Heino Kegel været aktiv i politiforeningssammenhæng i sammenlagt fire år. Senest som lokalstationstillidsrepræsentant i Aarhus for omkring 500 kolleger.

- Nu er der først en masse, som jeg skal have overdraget og sat mig ind i, og ellers byder 2017 i Østjyllands Politiforening blandt andet på en omstrukturering af hele vores TR-struktur, fordi mange TR-funktioner er forsvundet i forbindelse  med politikredsens reorganisering, siger Heino Kegel.