Politiforbundet: Rystet over beslutningen om Politiskole

Claus Oxfeldt er rystet over, at politiskolen i Vestdanmark ikke bliver nybyg.
DF og S går mod alle anbefalinger, når de på ”en halv time” beslutter, at politiskolen i Vestdanmark skal være i eksisterende bygninger. I Politiforbundet er man rystede over, at politiets rammer betyder så lidt, at politikerne går mod Rigspolitichef og eksperter.
  23/1/2017

Der er gået rå politik og fnidder i den her sag. Og det her er resultatet. Og det er brandærgerligt. Udgangspunktet er ikke politiets bedste. Det stod ellers klart i anbefalingerne, at nybyg var til politiets bedste. Det siger rigspolitichefen og alle eksperter. Men det har ikke betydet så meget på den politiske vægtskål hos DF og S, udtaler forbundsformand Claus Oxfeldt.

Han kalder selv beslutningen om, at indrette en kommende politiskole i Vestdanmark i eksisterende bygninger for rystende.

En politiskole er en fremtidsinvestering, som tager hensyn til fremtiden og de rammer, der er brug for. Spadestikket kunne være taget for længst. Nu bliver der ikke noget spadestik, men sminke og renovering, siger Claus Oxfeldt.

Det handler på bundlinjen om, at hjælpe et kriseramt politi med andet end skåltaler. Det troede vi var hensigten med den kommende politiskole. Det er de samme politikere, som har været med til sikre, at antallet af polititimer i årevis er raslet ned, og når så det mangler og erkender, at der skal rettes op, så kører de alligevel intern politisk kamp, i stedet for at lytte til eksperter og tænke på politiets bedste, fortsætter Claus Oxfeldt.