Folkemødet: Politiforbundet debatterer Den Uafhængige Politiklagemyndighed og lederens rolle i en ny offentlig sektor

Forbundsformand Claus Oxfeldt i dialog med kolleger på Folkemødet torsdag aften. I dag debatterer Claus Oxfeldt blandt andet politilederens rolle i en ny offentlig sektor.
Forbundsformand Claus Oxfeldt og forhandlingsmedlem Jørgen Olsen deltager i disse dage på Folkemødet på Bornholm. I dag debatterer Claus Oxfeldt hvilke initiativer, der skal til for at forny den offentlige sektor, og hvad lederens rolle skal være. Mens Jørgen Olsen deltager i en debat om politiklagemyndigheden, hvor der blandt andet skal diskuteres, hvordan der skal holdes øje med politiet.
  16/6/2017

Det er fem faglige brobygger-organisationer, der går i dialog med Ledelseskommissionen i dag fredag klokken 17-18 i Allinge Røgeri/bibliotek om fornyelse af den offentlige sektor. Hvilke initiativer skal der til for at forny den offentlige sektor, og hvad er ledelsens rolle?

- Fra Politiforbundets side vil et af vores budskaber helt klart være, at man skal bytte kontrol ud med tillid. Der skal måles på faglighed i stedet for på produktion, og der skal gives et reelt ledelsesrum til vores ledere. Der har været alt for meget detailstyring fra politisk side i de seneste år, siger forbundsformand Claus Oxfeldt.

Deltagere i debatten er ud over forbundsformand Claus Oxfeldt: David Hellemann, Koncerndirektør, Nykredit. Emma Winther, Institutionsleder, Vejle Kommune. Henning Thiesen, Formand for Offentlige Chefer, Djøf. Grete Christensen, Formand, Dansk Sygeplejeråd. Dennis Kristensen, Formand, FOA. Niels Ågesen, Næstformand, Kommunaldirektørforeningen.

DUP under lup

I dag fredag klokken 16.30 til 17.50 på Kæmpestranden (J38) skal Den Uafhængige Politiklagemyndighed under lup.
Arrangør er Institut for Menneskerettigheder. Fra Politiforbundets Forhandlingsudvalg deltager Jørgen Olsen.

- Jeg forventer, at der måske kommer større fokus på, hvad Politiklagemyndigheden er for en størrelse, og at man skal passe på at lade enkeltsager være afgørende for, hvordan en hel myndighed skal undersøges, eller sætte målkrav op om flere domme, fortæller Jørgen Olsen fra Rigspolitiforeningen.