Forfejlet gengivelse af historie

Politiforbundets formand undrer sig over, at Information har skabt historie uden hold i virkeligheden.
- Det er en historie, som har fået ben at gå på, som den slet ikke skulle have. Det er en forfejlet gengivelse, og Information må jo svare på, hvorfor de har valgt at bringe sådan en historie. Sådan lyder forbundsformand Claus Oxfeldts kommentar til en historie i Information, som påstod, at politiet ikke havde kunnet finde frem til politifolk, trods tydelige fotos.
  18/3/2017

Spørg Information, hvorfor de bringer en historie, som i bund og grund er en and.

Sådan lyder kommentaren fra forbundsformand Claus Oxfeldt til Informations avishistorie lørdag (klik for at læse) om politifolk, der tilsyneladende ikke skulle være blevet genkendt, trods fotos i forbindelse med en aktion i 2015.

Artiklen stillede Syd- og Sønderjyllands Politi og politiet i et uheldigt lys.

- Man har kendt identiteten siden 2015, man har bare ikke ment fra Syd- og Sønderjyllands Politi, at det har været nødvendigt at afhøre dem, fordi det er under ledelsesansvar, de har ageret i den pågældende sag, siger Claus Oxfeldt.

- Jeg har talt med personer fra ledelsen, og de er overraskede, og fortæller mig, at Landsretten også har kendt identiteten. Det er en and og en historie skabt af Information. Det er en historie, som har fået ben at gå på, som den slet ikke skulle have haft. Det er en forfejlet gengivelse, og Information må jo svare på, hvorfor de har valgt at bringe sådan en historie, siger forbundsformanden.

Han indrømmer, at han var ved at få kaffen galt i halsen, da han blev bekendt med Informations artikel, men at kort tids research afslørede den rette sammenhæng.