Tilfredshed med forlig – hovedbestyrelse mødes i eftermiddag for at drøfte resultatet

Politiforbundets hovedbestyrelse mødes i eftermiddag for at drøfte og gennemgå resultatet af forliget på statens område, som blev indgået lørdag. Det er en tilfreds forbundsformand, Claus Oxfeldt, som påpeger, at et barskt forløb heldigvis er landet med et godt resultat.
  30/4/2018

- Det har holdt hårdt. Virkeligt hårdt, også gennem weekenden, men til sidst nåede vi i mål. Vi får en ramme på 8,1 procent, hvor det oprindelige udspil fra modparten var 6,4 procent. Vi får reallønstigningen, og modparten har måttet give os ret i vores argumenter.  Vi har fået fjernet en række anslag mod den danske model, og vi står stærkt og samlet, som vi har gjort hele vejen. Så jeg synes, vi kan være lettede og tilfredse, fortæller Politiforbundets formand Claus Oxfeldt.

Glæde over sammenhold og opbakning
Han glæder sig til at gennemgå hele forløbet og detaljerne i aftalen med Politiforbundets hovedbestyrelse i eftermiddag.

- Jeg synes faktisk, at alle offentligt ansatte kan klappe sig selv på skulderen for det sammenhold, som har flyttet flere års benhård mangel på lydhørhed, når det handlede om de ansatte. Vi har fået sat en dagsorden sammen med OK18, og en dagsorden som også betyder, at vi fremover vil stå stærkt. Og jeg synes faktisk, vi har gjort det flot. Alle i befolkningen kan spejle sig i forløbet fra vores side, og med stor forståelse og opbakning. De er ligesom vi utroligt glade for, at vi ikke skal ud i en opslidende og skadelig konflikt, siger Claus Oxfeldt.

Skal regne efter
I de kommende dage vil resultatet blive gennemgået grundigt.

- En overenskomstaftale består af mange dele, og er kompliceret. Det er ikke bare lønstigninger, men meget andet. Det skal vi naturligvis bid for bid have regnet på og oplyst omkring, siger forbundsformanden.